maanantai 28. lokakuuta 2013

Second match

Oukei eli eilen kun olin valmentamassa, tuli sähköposti matchista. Akku oli puhelimesta niin loppu, etten saanut siitä heti katsottua tarkemmin perheen tietoja tai ilmoittamaan heille kiinnostuksestani. Heti kotiin päästyäni laitoin nettiohjelman kautta tiedon olevani halukas puhumaan skypessä, koska hakemus oli heillä vajaavaisen tuntuinen. Useassa kohdassa oli tyyliin "sovittavissa au pairin kanssa". Haluan kuitenkin tehdä päätöksen vasta oikeasti juteltuani perheen kanssa. Kuvaakaan ei heillä ollut.

Perheestä... Isä, äiti ja kolme lasta, Marylandista. Matkaa kotoa Baltimoreen noin 20 minsaa. Ei tässä vaiheessa mitään ongelmaa, mutta... Sinne mennessäni olisi lapset 5-,4- ja 1-vuotiaita. Ja isoimmalla on kuulovamma, eli Jenkkien viittoma tulisi minun opetella. Olisin myös velvollinen hoitamaan kaikkia kolmea. Tässä vaiheessa fiilis lähinnä, että liikaa. Mutta juuri siksi haluan jutella perheen kanssa, koska voi olla, että näyttää paljon pahemmalta mitä oikeasti onkaan. 

Olen yrittänyt äidin kanssa sopia jotain aikaa jolloin Skypetellä, mutta kun aikaero, työ hänellä, koulu minulla ja viisi työtä minulla... Aika heikosti saa sovittua :D Alunperin piti tänään päivällä (Suomen aikaa), mutta kun ei hän vastaannut sitten enää mitään, oletan, ettei tämä aika sopinut. Annoin myös monta muuta vaihtoehtoa, joten katsotaan :)

2 kommenttia:

  1. Itse olin perheessä jossa lapset olivat muuttaneet jo pois ja host-vanhempani olivat jo vanhempia ihmisiä, ja täytyy kyllä sanoa että kotona ollessani olin melko yksinäinen! Edes lemmikkiä ei löytynyt, joten olin paljon kavereiden kanssa tai skypettelin suomeen. Voihan se välillä olla tosi ärsyttävää jos koko ajan pyörii porukka ympärillä, mutta varmasti noin pikkusten lasten kanssa syntyy ihan huippuja muistojakin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis au pairiksihan lähdetään lapsia hoitamaan? Minä puhun siitä, että minun tulisi opetella uusi kieli (amerikan viittoma) ja opettaa sitä tytölle englannin lisäksi. Koko ajan mukana vaippaikäinen. En ole ajatellut mennä perheeseen, jossa ei lapsia ole. Se ei varmasti olisi edes mahdollista.

      Poista