sunnuntai 17. elokuuta 2014

about the food @training school

Eli asiaa ruoasta täällä. Nyt alkuun huomautus; mun host perheessä syödään ihan tosi paljon parempaa ruokaa kun koululla. Tää ei oo siis mitään yleistä valitusta kaikesta, vaan ihan oma mielipide koulun ruoasta. Ymmärrän sen, että eri kulttuureissa ruokailutottumukset ovat erilaisia, mutta kulttuurin sisäisiä eroja on varmasti

yeah, sure. vitamins...
Kotona Suomessa oon tottunut syömään aika hyvin. Mun äiti on aika (tosi) tarkka siitä, mitä raaka-aineita meidän ruoassa käytetään ja mitä se saa sisältää jne. En ehkä aiemmin edes tajunnut, kuinka hyvin meillä kotona syödään. Oonhan mä sen tiedostanut joo, mutta en ehkä ymmärtänyt, että jossain OIKEASTI voidaan syödä tositositosi paljon huonommin. Kotitottumukset varmaan vaikuttaa mun shokkiin ruoasta koululla. Oon superiloinen, että mun host perheen valintaan vaikutti silloin marraskuussa myös tämä ruoka-asia, koska mä en ihan tosi pystyisi elämään tollaisella perus "jenkkiruoalla" koko vuotta.

mac&cheese, kalaa, majoa ja juurekset ;) 
Meidän opettaja (Carol) koululla myönsi myös tämän koulun ruoan olevan todella huonoa elimistölle, joten I'm not alone! Mun mielestä oli tosi ristiriitaista, kun meille puhuttiin hyvän ravinnon merkityksestä ja silti syötiin sitä kakkaa. Opettaja selvästi tiesi paljon ravinnosta ja mikä on hyväksi ja mikä ei, joten saatiin ehkä vähän parempaa ravinto-opastusta, kuin muut luokat. Oon kuunnellut samaa paasausta kotona jo jonkun aikaa, joten tuttuja juttuja.

Ravitsevaa? Pihvi oli kyl oikeesti hyvää!
salaatti pelasti... Joku öö tortilla? ja vähän maissia ja riisiä. nam again.
Koulun ruoka koostui pääasiassa hiilareista. Ja joo, nyt joku siellä ruudun toisella puolella miettii, että mitä niissä on pahaa. Ei mitään, mutta jos 3/4 ruoasta on vaaleeta viljaa (täällä ei oo ruista, mutta vois edes täysjyvää käyttää), ei siinä ole mitään järkeä. Proteiinit oli pääasiassa leivitettyjä tai friteerattuja, eli… Joka ruoan yhteydessä oli jälkiruoka, joten sokeriakaan ei ehtinyt tulla ikävä! Mä olin siis päättänyt, että kaikkea maistan. Siksi otin joka päivä sen kakkupalan, mutta ei siitä saanut kuin lusikallisen alas. Se sokeri, ne kaikki lisäaineet… Ne MAISTOI siitä "herkusta"! Huhhuh. Salaattibaarista sai salaattia onneksi, mutta ei sekään pidemmän päälle täytä. Jos opiskelua on 14 tuntia päivässä, niin ihan pelkkä salaatti ei taida riittää, edes leivitetyn lihan kera. 

Oreokakkua oli parina päivänä. Se makeus... oh my
Porkkanakakku. Tottakai tossa piti olla E-koodi pommi päällä. Muuten hyvää, mut liikaa tota stuffia päällä. Ja tohon porkkanaan en uskaltanut koskea :D 
Mun koko viikon pelastus oli ruisleipäpaketti. Sitä mä söin aamuisin ja jos nälkä yllätti. En Suomessa ole mikään leivän suurkuluttaja, mutta tälle viikolle toi oli must, koska puuroa ei ollu mahdollista saada/tehdä. Aamulla Philadelphia-tuorejuustoa leivän päälle (koska leivälle ei ollut mitään kunnon päällisiä (kinkku, juusto, kurkku, tomaatti…) kunnon kerros, niin jaksoi aika pitkälle päivää. Oisinhan mä tietty voinu laittaa vaikka hilloa ja nutellaa, koska niitähän löytyi. MIKSI EI TUOREITA JUTTUJA?!


<3
Mun onnekseni, tää ruoka vähän kuvottaa. Ei tee mieli syödä koko ajan eikä varsinkaan missään mäkkärin tasoisissa laaturavintoloissa. Saattaa olla mun terveyden pelastus tän vuoden aikana. 

Miten maittava lounas. Sipsejä ja friteerattua kanaa?!

NYC päivänä käytiin Panera Breadissa salaatilla. Taivas, miten hyvää. Mansikoita, pensasmustikoita, ananasta, mandariina,  pekaanipähkinää, kanaa… Unohdinkohan jotain?! Ainakin sen kastikkeen, se oli sellasta öljypohjaista tajuttoman hyvää. Nam. Santra närppi salaatistaan niitä toppingeja ja meinas kaikki lettuce jäädä syömättä, joten kukas muukaan kun minä sen söin. Olin kaikki omat lehdet jo vetänyt ja toppingit jäljellä suurimmaksi osaksi, joten söin vähänniinku tuplalettuce annoksen! Siitä ruoasta tuli niin hyvä olo, kun oli kolme ja puol päivää syöny ihan mitä sattuu. Bussissa matkalla perheisiin, söin Subilta jonkun kanasalaatin, oli ihan hyvää :)

Panera Bread <3
subwaystuff 

Oh wow... Nää bongasin huoltsikalta matkalla Bostoniin. Siis kuka syö noita?! 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti